حمل ریلی به ترکمنستان

حمل ریلی به ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به ترکمنستان ) | 09196108262

(حمل ریلی بار  به ترکمنستان  ،کارشناس مربوطه : احمدی 09196108262)

حمل بار به ترکمنستان توسط کارشناسان  باربری شرکت  دریا  ریل لجستیک  به صورت همه روزه و از همه نقاط کشور انجام خ می گردد و انتقال کالاهای تجاری و صنعتی مختلف با بهترین کیفیت و با کمترین هزینه انجام می شود . اگر قصد دارید محموله ای را به ترکمنستان ارسال کنید می توانید از مشاوره رایگان با  کارشناس  مربوطه از طریق شماره09196108262   اقدام نمایید.

کشور ترکمنستان ( حمل بار ریلی به ترکمنستان ) :

 ترکمنستان از شمال و شرق با ازبکستان ،از جنوب با ایران ، از جنوب شرقی با افغانستان و از شمال غربی با قزاقستان  همسایه است و از طریق دریای خزر با روسیه و آذربایجان مرز آبی دارد. ترکمنستان به علت موقعیت جغرافیایی و تنوع طبیعی خود، نقشی مهم در منطقه آسیای مرکزی و تبادل تجاری‌های بین المللی ایفا می‌کند. اقتصاد آن بر پایه منابع طبیعی نظیر گاز طبیعی، نفت، معادن و کشاورزی استوار است.

در ترکمنستان، شهرهای ماری، عشق آباد، ترکمن آباد، داش آغوز  از جمله شهرهایی هستند که در صادرات و واردات این کشور نقش مهمی دارند. شهر عشق آباد و سرخس و فاراب به عنوان پایانه‌های حمل و نقل بین المللی، مکان‌هایی استراتژیک برای ارتباط با کشورهای همسایه محسوب می‌شوند.

بیشتر مردم ترکمنستان در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت می‌کنند و این کشور بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی در دنیا است .

اقتصاد کشور ترکمنستان در بخش نفت رشد چشم‌گیری داشته است. به طور کلی بیشترین ذخایر نفتی در بخش غربی کشور ترکمنستان قرار دارد و به طور دقیق‌تر در گستره دریای خزر پراکنده شده است.

لیست کالاهای  صادراتی ترکمنستان توسط تیم ریلی – باربری  مجموعه دریا ریل  لجستیک

می توان به مواد غذایی، وسایل نقلیه، تجهیزات، وسایل خانگی، مواد شیمیایی و لوازم برقی و مصالح ساختمانی مانند انواع لوله و شینگ های پلی اتیلن  و سیمان سفید و عایق های ساختمانی اشاره کرد. صادرات سیب زمینی به ترکمنستان از جمله صادرات محصولات کشاروزی به این کشور است علاوه بر آن سیب، پیاز، موسیر نیز از دیگر اقلامی است که صادر می شود همچنین  مواد پتروشیمی شامل گاز و نفت خام بوده و در سال‌های اخیر پنبه و پارچه نیز به لیست صادرات  کشور ترکمنستان افزوده شده است.

 

لیست کالاهای وارداتی  مورد نیاز به ترکمنستان توسط باربری – ریلی مجموعه  دریا ریل لجستیک

 کالاهای وارداتی نیز همچون

ماشین آلات ، محصولات فلزی وسائل نقلیه موتوری و قطعات یدکی فلزات ،آهنی ،فولاد تجهیزات الکترونیکی ، اقلام دارویی مواد ،شیمیایی محصولات تولیدی ،متفرقه سبزیجات میوه جات ،چوب روغن و چربیهای گیاهی ، بقایای گیاهی و خوراک دام، پلاستیک و لاستیک محصولاتی سرامیکی و پلیمری ، ماشین آلات پردازش ،سنگ، سیمان، ظروف تزئینی داخلی لبنیات ،چای میلههای آهنی نورد گرم قند قنادی ، پلیمرهای اتیلن، خشکبار می باشد.

پایتخت  و شهرهای  بزرگ ترکمنستان

  • شهر عشق آباد در کشور ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به شهر عشق آباد ) :

شهر عشق آباد، یکی از مهمترین شهرهای مهم کشور ترکمنستان می باشد که مرکز استان آخال، پایتخت کشور ترکمنستان و بزرگترین شهر این کشور است. این شهر بین بیابان قره قوم و کوه‌های کپه داغ و در نزدیکی مرز این کشور با ایران واقع شده ‌است. این شهر میزبان یکی از بزرگترین مساجد آسیای میانه به نام «مسجد کیپچاک» است که با نام «مسجد ترکمن باشی روحی» شناخته می ‌شود. مسجد کیپچاک باعث ایجاد برخی مشاجرات بین ترکمن ‌ها شده است زیرا در آن در کنار عبارات قرآنی در این مسجد، عباراتی از کتاب روح ‌نامه نیز قرار داده شده است. روح ‌نامه کتابی می باشد که توسط رئیس جمهور سابق ترکمنستان، صفرمراد نیازف (که معروف به ترکمن ‌باشی است) تألیف شده است. این کتاب در کشور ترکمنستان چنان تقدسی دارد که مردم عبارات آن را همانند عبارات قرآنی بر مساجد حک می‌ کنند.

  • شهر داش ‌اُغوز در کشور ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به شهر ‌اُغوز ) :

یکی از شهرهای مهم کشور ترکمنستان در استان داشوگوز ترکمنستان در شمال این کشور می باشد و این شهر زمانی مورد توجه گردشگران و جهانیان قرار گرفت که شهاب سنگی ۷ کیلومتری در آن سقوط کرد. این منطقه قلمروی باستانی بوده و میزبان پایتخت امپراتوری خوارزم، یکی از بزرگترین امپراتوری‌ های آسیای مرزی یعنی  شهر گرگانج بوده است

این منطقه هم ‌اکنون مورد توجه علاقه‌ مندان به تاریخ و معماری ‌های باستانی قرار گرفته است و یکی ازجاذبه‌ های گردشگری ترکمنستان محسوب می شود.

  • شهر ماری در کشور ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به شهر ماری ) :

شهر ماری یکی از مهم ترین شهرهای کشور ترکمنستان می باشد که از بزرگ ‌ترین شهرهای ترکمنستان است و در قلب بیابان قره قوم  واقع شده است. این بیابان به معنای شن سیاه، یکی از بزرگ‌ ترین کویرهای شنی جهان است که حدود ۷۰ درصد از مساحت کشور ترکمنستان را پوشانده است و نواحی غربی، مرکزی و شمالی ترکمنستان را در برگرفته و ادامه آن به قزاقستان نیز کشیده شده است. فرش و قالی کشور ترکمنستان و لباس ملی این کشور، از جمله جاذبه ‌های این شهر بیابانی به حساب می ‌آیند.

  • شهر مرو در کشور ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به شهر مرو ) :

شهر مرو نیز یکی از شهرهای مهم کشور ترکمنستان است  که در جاده  ابریشم واقع شده است و در قرن دوازدهم این شهر بزرگ ‌ترین شهر جهان بوده است و دین هندو نیز برای اولین بار از این شهر و در کوه مرو  برخاسته است.

  • شهر کهنه گرگانج در کشور ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به شهر گرگانج ) :

شهر کهنه گرگانج (کهنه اورگنج یا کهنه اورنگ) یکی از شهرهای مهم ترکمنستان می باشد که در شمال شرقی ترکمنستان واقع شده است. این شهر در زمان پادشاهی سلطان محمد خوارزمشاه، مرکز سرزمین خوارزم و پایتخت خوارزمشاهیان بوده است و به همین دلیل نیز بناها و معماری‌ های تاریخی باشکوهی در خود داشته و یکی از شهرهای مورد علاقه گردشگران دوستدار تاریخ می باشد اما این شهر حادثه ‌های تاریخی بسیاری را به خود دیده است که مهم ‌ترین آن‌ها حمله خونین چنگیز خان مغول به این شهر است. این حمله به عنوان یکی از خونین‌ترین قتل عام‌های تاریخ بشریت یاد می‌ شود زیرا در آن زمان مغول‌ ها به گرگانج حمله کرده و آن را با خاک یکسان کردند.

  • شهر سرخس در کشور ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به شهر سرخس ) :

شهر سرخس نیز یکی دیگر از شهرهای استان آخال ترکمنستان می باشد که گردشگران علاقمند دیدن آن را  از دست نمی ‌دهند. این یکی از مهم ‌ترین شهرهای موجود در جاده ابریشم محسوب می شود که در حال حاضر محل دفن شیخ احمد آل خدی است.

  • شهر سردار در کشور ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به شهر سردار ) :

شهر سردار یکی از شهرهای مهم کشور ترکمنستان می باشد که در استان بلخان  واقع شده است و نام این شهر پیش از این، قزل ‌رُباط (قیزیل‌ آروات) بود و به معنی “کاروان ‌سرای سرخ” می باشد که به رباط فراوه اشاره دارد. منطقه قدیمی ایرانی فراوه در پیرامون شهر سردار می باشد و زیستگاه قوم ایرانی داها بود.

  • شهر بلخان آباد در کشور ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به شهر بلخان آباد ) :

شهر بلخان آباد یکی از مهم ترین شهرهای کشور ترکمنستان می باشد که مرکز استان بلخان است و بزرگترین مرکز تولید و پالایش نفت و گاز ترکمنستان به شمار می‌ آید و بیشتر چاه‌ های نفت و گاز در این استان آن قرار دارد. نام پیشین این شهر نبیت‌ داغ (به معنی «کوه نفت») بود. شهر بلخان آباد ۴۰۰ کیلومتر با شهر عشق آباد و ۱۳۰ کیلومتر با بندر ترکمن فاصله دارد.

  • شهر بایرامعلی در کشور ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به شهر بایرامعلی ) :

شهر بایرامعلی ، شهری در استان ماری کشور ترکمنستان و مرکز شهرستان بایرامعلی است که در ۲۷ کیلومتری شرق شهر ماری، مرکز استان ماری، و در جوار ویرانه‌ های شهر باستانی مرو قرار گرفته است. این شهر در واحه خشکی در مرغاب واقع شده است. این شهر آب و هوایی همچون اسپا داشته و بسیاری از گردشگران برای درمان بیماری کلیه حاد بدین شهر سفر می‌ کنند.

  • شهر ترکمن باشی در کشور ترکمنستان ( ارسال بار ریلی به شهر ترکمن باشی ) :

شهر ترکمن باشی یکی از شهرهای مهم کشور ترکمنستان می باشد که در گذشته کِراسنُوُدسک (به معنی آب قرمز، معادل نام محلی آن قزل‌ سو) نامیده می ‌شد، شهری در ساحل شرقی دریای خزر در استان بلخان در ترکمنستان است. مردم این شهر بیشتر از قومیت روس و آذربایجانی هستند. شهر ترکمن‌ باشی به عنوان تنها بندر ترکمنستان و ایستگاه نهایی راه‌آهن ماوراء خزر اهمیت تجاری زیادی دارد. بزرگترین پالایشگاه ترکمنستان در این شهر قرار دارد  و خط کشتیرانی بندر ترکمن ‌باشی با باکو در ارتباط می باشد.

  • شهر ترکمن آباد در کشور ترکمنستان ( ارسال بار به شهر ترکمن آباد ) :

شهر ترکمن آباد یا چهارجوی، یکی از مهمترین شهرهای کشور ترکمنستان می باشد که مرکز استان لب آب است و این شهر مان آمُل، شهر کهن ایرانی در آسیای میانه است. این شهر در سده‌ های میانه به نام آمویه و امو معروف بود و بعداً در زمان تیموریان چهارجوی نام گرفت. دولت کشور ترکمنستان به ‌تازگی نام چهارجوی را به ترکمن ‌آباد تغییر داده است. شهر ترکمن آباد در کرانه باختری رودخانه آمودریا قرار دارد و چهارراه های ترکمنستان و مرکز اتصال خطوط ریل و بندرگاه رودخانه ‌ای مهم بین جمهوری ازبکستان و ترکمنستان می باشد. در این شهر آب‌ های جاری فراوان برای باغ‌ داری و کشاورزی وجود دارد.

  • شهر آبادان اترپ در کشور ترکمنستان ( ارسال بار به شهر آبادان ) :

یکی از شهرهای ترکمنستان با جمعیت ۵۰٬۰۰۰ نفر است که در عشق‌ آباد واقع شده‌است.

مهمترین کریدورهای بین‌المللی فعلی و آتی که از مسیر ریلی ایران  به ترکمنستان عبور می‌کنند:

کریدور شمال – جنوب

این کریدور از هند و جنوب شرق آسیا شروع و از طریق خلیج فارس و مسیرهای ارتباطی قلمرو ایران به روسیه و اروپا ختم می‌شود. سه مسیر ریلی این کریدور در خاک ایران عبارتند از:

  1. مسیر ریلی بندرعباس – سرخس:

این مسیر شناخته شده‌ترین مسیر ریلی بطول 1619 کیلومتر است که از طریق ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان به روسیه و شمال اروپا قابل دسترسی است (طول تا آلماتی مسیر 3765 کیلومتر شامل ایران 1619 کیلومتر، ترکمنستان 449 کیلومتر، ازبکستان 732 کیلومتر و قزاقستان 956 کیلومتر)

  • مرز ريلي سرخس (ايران و تركمنستان)
  • مرز ریلی اینچه برون (ايران و تركمنستان)
  • مرز ریلی لطف آباد (ايران و تركمنستان)

.

فهرست نقاط مرزي و بخش هاي واقع در نقاط مرزي تركمنستان

فهرست نقاط مرزي و بخش هاي واقع در نقاط مرزي تركمنستان كه نياز به اخذ مجوز دارد .

استان بالکان اباد ( ارسال بار به استان بالکان آباد ) :

مناطق مسكوني وابسته به شهرداري خزر و تركمنباشي؛روستاهاي قره بوغاز؛ جان قارا؛ قوولي؛ خزر؛ قزل قايا؛ محدوده بخش هاي تركمنباشي؛ خزر؛ بخشداري حسنقلي؛ اترك و قاري قلعه؛ روستاي بكتاش؛ قزل قلعه؛ توور؛ چاغيل؛ قويمات

استان اخال ( ارسال بار به استان اخال ) :
شهرك هاي وابسته به بخش عشق آباد؛ ايپايكف؛ كالينسكي؛ مانيش؛ حد فاصل بين خط مرزي تا جاده عشق آباد؛ حرو از شهرك گاروس تا شهرك دوشلق و نيز استگاههاي راه آهن واقع در اين مناطق؛ شهرك آرچابيل؛ نقاط مسكوني واقع در محدوده بخش بهارلي؛ باغ آباد؛ قسم لي جلگه؛ ايپاي قالا؛ گرماب و روستاهاي قاري نخور؛ قره قول؛كهنه گنبد؛ روستاي اوچ بيرلشيك واقع در محدوده بخش گوگ تپه؛ محدوده هاي بخش هاي آق بوغداي؛ كاكا( قهقهه) و سرخس

استان مرو ( ارسال بار به استان مرو ) :
محدوده بخش هاي تخته بازار و سرحد آباد و ايستگاههاي راه آهن ساريجا؛ تخته بازار و سرحد آباد

استان لباب ( ارسال بار به استان لباب ) :
محدوده بخش هاي آتا مراد؛ نيازوف؛ دارغان آتا؛ شهرهاي آتا مراد و قاويرداق؛ ايستگاههاي راه آهن كركيچي؛ آمو دريا؛ كليف؛ تالي مرجن؛ دارغان آتا؛ گازاجاق؛ تركمنباشي كبير؛ كويتن داغ؛ معدنلي؛ خوجام باز؛ فاراپ؛ بيرات؛ فرودگاههاي آتا مراد؛ قاويرداغ؛ گازاجاق و كويتن داغ

استان داش اغوز ( ارسال بار به استان داش اغوز ) :

 شهر داش آغوز؛ شهر كهنه اورگنج؛ فرودگاه داش آغوز و ايستگاههاي راه آهن داش آغوز؛ لاواك؛ تاهي آتاش؛ محدوده بخش هاي گوراغلي؛ صفرمراد نيازوف؛ قباداغ؛ بولدرم ساز؛ كهنه اورگنج؛ صفر مراد تركمنباشي

فهرست شهرهای ترکمنستان

شهرهای ترکمنستان
رتبه شهر جمعیت استان
سرشماری ۱۹۸۹ جمعیت ۲۰۱۰[۱]
۱. عشق‌آباد ۴۰۲٫۰۰۰ ۹۴۷٫۲۲۱ عشق‌آباد
۲. ترکمن‌آباد (نام سابق: چارجوی) ۱۶۱٫۰۰۰ ۲۷۹٫۷۶۵ استان لباب
۳. داش‌اغوز ۱۱۲٫۰۰۰ ۲۴۵٫۸۷۲ استان داش‌اغوز
۴. ماری ۹۲٫۳۰۰ ۱۲۶٫۱۴۱ استان مرو
۵. سردار ۳۳٫۴۰۰ ۹۳٫۶۹۲ استان بلخان
۶. بایرامعلی ۴۳٫۸۰۰ ۹۱٫۷۱۳ استان مرو
۷. بلخان‌آباد ۸۶٫۳۰۰ ۹۰٫۱۴۹ استان بلخان
۸. تجن ۴۰٫۱۰۰ ۷۹٫۳۲۴ استان آخال
۹. ترکمن‌باشی

(نام سابق: کراسنوودسک)

۷۰٫۹۶۲ ۷۳٫۸۰۳ استان بلخان
۱۰. معدنلی ۲۲٫۲۰۰ ۶۸٫۱۳۳ استان لباب
۱۱. آبادان اترپ (نام سابق: بوزمیین) ۳۱٫۶۰۰ ۴۲٫۸۶۸ استان آخال
۱۲. آتامراد (کرکوه) ۱۹٫۷۰۰ ۳۹٫۶۰۲ استان لباب
۱۳. یولوتن (یوْلؤتن) ۱۸٫۶۰۰ ۳۸٫۹۳۶ استان مرو
۱۴. کهنه‌گرگانج ۲۱٫۸۰۰ ۳۵٫۳۸۶ استان داش‌اغوز
۱۵. انائو k.A. ۳۰٫۰۴۲ استان آخال
۱۶. خزر ۱۳٫۹۰۰ ۲۹٫۱۳۱ استان بلخان
۱۷. ییلانلی k.A. ۲۷٫۴۵۱ استان داش‌اغوز
۱۸. Gumdag k.A. ۲۷٫۴۰۸ استان بلخان
۱۹. بهردن k.A. ۲۵٫۰۶۵ استان آخال
۲۰. Gazojak k.A. ۲۵٫۰۴۳ استان لباب
۲۱. برکت (نام سابق: Gazanjyk) ۱۴٫۴۰۰ ۲۳٫۷۶۲ استان بلخان
۲۲. بولدومساز k.A. ۲۳٫۷۲۸ استان داش‌اغوز
۲۳. گوگ‌تپه k.A. ۲۱٫۴۶۵ استان آخال
۲۴. صیاد k.A. ۲۱٫۱۶۰ استان لباب
۲۴. سیدی k.A. ۲۱٫۱۶۰ استان لباب
۲۶. کاکا k.A. ۲۰٫۲۱۸ استان آخال
۲۷. Tagta k.A. ۱۸٫۶۶۰ استان داش‌اغوز
۲۸. فرب k.A. ۱۷٫۲۷۷ استان لباب
۲۹. گوباداغ k.A. ۱۷٫۱۱۸ استان داش‌اغوز
۳۰. اکدپ k.A. ۱۵٫۸۹۸ استان داش‌اغوز
۳۱. مرغاب k.A. ۱۵٫۷۲۴ استان مرو
۳۲. سرحدآباد (نام سابق: Guşgy) ۴٫۸۰۰ ۱۵٫۷۱۳ استان مرو

مرزهای ریلی ترکمنستان :

مسیر حمل ریلی از سرخس به ترکمنستان ( ارسال بار ریلی از سرخس به ترکمنستان ) :

با توجه به همجواری شهرستان سرخس با مرز و حجم بالای ترانزیت و صادرات کالا از این منطقه، این شهرستان مهم‌ترین مرز ریلی کشور به سمت ترکمنستان به  حساب می‌آید

مسیر حمل ریلی از اینچه برون به ترکمنستان ( ارسال بار ریلی از اینچه برون به ترکمنستان ) :

این مسیر امکان حمل و نقل بارهای شما از اینچه برون به ترکمنستان را فراهم می‌کند. با استفاده از شبکه‌ی ریلی پیشرفته و با همکاری با شرکت‌های راه‌آهن ترکمنستان، بارهای شما به سرعت و با کیفیت به مقصد خواهند رسید. تیم حرفه‌ای ما با تجربه و دانش فنی قوی، بهترین راه حل‌ها را در این مسیر ارائه می‌دهد.

مسیر حمل ریلی از لطف اباد  به ترکمنستان ( ارسال بار ریلی از لطف آباد به ترکمنستان ) :

شهر لطف‌آباد و شهرک آرتیق ترکمنستان در دو سوی مرز قرار دارند. در سمت ترکمنستان، خط راه‌آهن ترانس خزر از نزدیکی این گذرگاه عبور می‌کند. در حال حاضر، شبکهٔ راه‌آهن ایران به این مرز متصل نیست؛ ولی پایانهٔ مرزی لطف‌آباد با خط آهن به شبکهٔ ریلی ترکمنستان متصل می‌باشد که امکان صادرات ریلی از این مرز را فراهم نموده‌است.

معرفی و بررسی ویژگی‌های انواع واگن  های باری قابل تردد  به ترکمنستان و بالعکس 

 واگن مسقف؛ یکی از انواع واگن باری برای حمل کالاهای آسیب پذیر

واگن‌های مسقف به گونه‌ای ساخته شده که درب‌های آن به‌طور کامل قفل و پلمپ می‌شود تا بارها از هر گونه آسیبی در امان بمانند. این نوع از واگن‌ها برای حمل کالاهای زیر مناسب هستند:

  • بارهای فله‌ای مانند گندم و ذرت
  • بارهای کیسه‌ای مانند موادغذایی، کود شیمیایی و کلیه کالاهای بسته‌بندی شده
  • کالاهایی که در برابر نور خورشید، رطوبت و هوا آسیب می‌بینند.

طراحی و مشخصات واگن‌ مسقف

واگن‌های مسقف در دو مدل ۲ محوره و ۴ محوره طراحی و ساخته می‌شوند. تفاوت این دو مدل واگن در تعداد درب کشویی و هوا‌کش است. در واگن ۲ محوره مسقف، یک درب کشویی و دو هواکش در دو طرف وجود دارد. در واگن‌های ۴ محوره دو درب کشویی و دو هواکش در دو طرف آن تعبیه شده است تا بارگیری و تخلیه کالاهایی که حالت فله‌ای دارند، راحت‌تر انجام شود.

در طراحی واگن‌های مسقف ۴ دریچه در قسمت طولی سقف و ۶ دریچه جانبی به چشم می‌خورد. این دریچه‌ها از طریق ضامن‌هایی ایمن و محکم به قسمت‌هایی مخصوص از واگن متصل شده‌اند. برای آنکه عامل بیرونی نتواند از محیط بیرون به واگن نفوذ پیدا کند، دریچه‌های سقفی را با نوار لاستیکی می‌پوشانند.

 واگن فله‌بر؛ یکی از انواع واگن باری با قابلیت تخلیه و حمل سریع

واگن‌های فله‌بر برای حمل کالاهایی مانند زغال سنگ مناسب هستند. یکی از قابلیت‌های ویژه در این واگن‌ها این است که می‌توانند تخلیه و حمل غلات را از پایین انجام دهند.

 واگن مسطح؛ نوعی واگن باری مناسب بارهای سنگین وزن

واگن‌های مسطح مدلی از انواع واگن باری و به صورت یک صفحه مسطح هستند که برای حمل کالاهای سنگین وزن مانند ماشین آلات، قطعات آهنی، تیر‌آهن، میلگرد و کانتینر به کار می‌روند.

واگن‌های مسطح با نام پلتفرم نیز شناخته می‌شوند. ویژگی‌های دیگر این واگن‌ها عبارتست از

برای حفظ ایمنی و مهار کردن بار، دارای ستو‌ن‌های فولادی هستند. این ستون‌ها قابلیت دوران به اندازه ۹۰ درجه را دارند تا در امتداد شاسی جانبی واگن قرار بگیرند.

برای آنکه عبور وسایل نقلیه از واگن‌های مسطح به واگنی دیگر آسانتر صورت بگیرد، این واگن‌ها مجهز به لبه‌‌هایی در دو قسمت انتهایی خود هستند. در زمان بارگیری این لبه‌ها بر روی تامپون خوابانده می‌شوند و وسایل نقلیه به آسانی عبور می‌کنند.

  • بیشتری کاربرد واگن های مسطح برای حمل کانتینر می باشد.
  • واگن‌های مسطح در مدل‌های معمولی و عریض با ۲، ۴ و ۶ محور ساخته می‌شوند.

واگن کمرشکن؛ یکی از انواع واگن‌های مسطح

یکی از انواع واگن‌های باری مسطح به نام کمر‌شکن معروف است و برای حمل کالاهایی به کار می‌رود که وزن و ارتفاع زیادی دارند. تعداد واگن‌های کمر‌شکن موجود در ایران ۵ عدد است.

 واگن یخچال‌دار؛ بهترین واگن باری برای حمل کالاهای فاسد‌شدنی

واگن‌های یخچال دار در مدل‌های ۲ و ۴ محوره به یک سردخانه مجهز هستند تا حمل کالاهای فاسدشدنی مانند موادغذایی را انجام دهد. در واگن‌های یخچال‌دار قطعه‌ای به نام کمپرسور خنک‌کننده وجود دارد که به موتور و گاز سرد‌کننده آمونیاک متصل می‌شود و وظیفه خنک کردن واگن را بر عهده دارد. بارگیری کالاها در محفظه‌هایی از واگن‌ یخچال‌دار صورت می‌گیرد که دمای آنها بین منفی ۲۰ تا مثبت ۴ درجه است. در واگن‌های دارای یخچال عایق‌بندی به وسیله مواد زیر انجام می‌شود:

پشم شیشه

ورق‌های آکوستیک

چوب پنبه مصنوعی

ورق‌های سربی

ورق‌های ضد‌زنگ فولادی

درب‌های جانبی واگن یخچال‌دار با زواره‌های پلاستیکی پوشانده شده‌اند و به‌طور کامل بسته می‌شوند تا هوای گرم به داخل واگن نفوذ نکند.

 واگن مخزن‌دار؛ امن‌ترین واگن برای حمل مایعات، مواد نفتی و روغنی

واگن مخزن‌دار یکی از انواع واگن باری با تانکر استوانه‌ای شکل است و از نظر ظاهری شباهت بسیاری به کانتینرهای مخزن‌دار دارد. ضخامت استوانه در واگن‌های مخزن‌دار بین ۸ تا ۱۲ میلی‌متر و از جنس ورق‌های فولادی است.

واگن مخزن‌دار حمل مواد حساسی مانند مایعات، مواد نفتی و روغنی را انجام می‌دهد و حداکثر ظرفیت آنها برای بارگیری ۵۶ تن است. این مواد حساس به واسطه وجود یکسری از موج‌گیرها در واگن‌های مخزن‌دار، از آسیب‌های احتمالی محفوظ می‌مانند.

ساختار و مشخصات واگن‌ مخزن‌ دار

در ساختار واگن‌های مخزن‌دار در بخش بالایی آن درهای بزرگ و دایره شکل با درپوش محکم جهت ورود تعمیرکاران تعبیه شده است. در کنار این درب اصلی درب دیگری وجود دارد که دارای دریچه شیر تخلیه گاز و مایعات است. درها و شیر تخلیه در واگن مخزن‌دار کامل پلمپ می‌شوند و امنیت در آنها بالاست. دو سوپاپ در جدار واگن مخزن‌دار دیده می‌شود که یکی از سوپاپ‌ها تخلیه گاز داخل مخزن را انجام می‌دهد و سوپاپ دیگر هواگیری می‌کند. واگن‌های مخزن‌دار همانند دیگر واگن‌ها در دو مدل ۲ و ۴ محوره ساخته می‌شوند.

 واگن لبه‌بلند و مشخصات این واگن باری با ظرفیت بارگیری ۵۷ تن

حمل کالاهای با وزن کم و حجم بالا مانند مواد معدنی و کالاهای صنعتی از طریق واگن‌های لبه‌بلند انجام می‌شود. واگن‌های لبه‌بلند در مدل‌های ۲ ،۴ و ۶ محوره ساخته می‌شوند که مدل ۴ محوره آن تا میزان ۵۷ تن قابلیت بارگیری دارد. برخی از واگن‌های لبه بلند دارای دریچه تحتانی و جانبی هستند و برخی دیگر ممکن است فاقد دریچه باشند. این دریچه‌ها در کف واگن عمل تخلیه بار را انجام می‌دهند.

در انتهای هر طرف واگن‌های لبه بلند، لبه بلندی وجود دارد که از طریق لولا به کف واگن متصل می‌شوند. برای آنکه تخلیه بار راحت‌تر صورت بگیرد، این لبه‌های بلند باید به سمت پایین متمایل شوند.

واگن لبه‌ کوتاه

واگن‌های لبه کوتاه ارتفاعی بین ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر دارند و در دو مدل ۲ و ۴ محوره ساخته می‌شوند. این واگن‌ها برای حمل کالاهای زیر به کار می‌روند:

  • محصولات ساختمانی
  • آهن‌آلات
  • ماشین آلات
  • کالاهای سنگین وزن
  • کانتینر

حداکثر ظرفیت بارگیری در واگن‌های لبه کوتاه ۵۶ تن است. در حالتی که لبه‌های جانبی در واگن‌های لبه کوتاه به صورت عمود به خط آهن باز شوند، این واگن‌ها به عنوان واگن مسطح نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 واگن شن‌کش؛ نوعی از واگن لبه‌بلند با کاربرد متفاوت

موادی مانند شن، زغال سنگ، سنگ آهک و مواد معدنی با واگن شن‌کش حمل می‌شوند. این واگن‌ها در‌ واقع انواعی از واگن‌ باری لبه بلند هستند که کاربرد متفاوتی دارند. تخلیه بار در واگن‌های شن‌کش از طریق دریچه‌های تحتانی و سپرهای فلزی مخصوص به صورت مستقیم صورت می‌گیرد. واگن‌های شن‌کش در دو مدل ۲ و ۴ محوره ساخته می‌شوند. در کف این واگن‌ها در قسمت محور طولی آن تعدادی دریچه تخلیه تعبیه شده است.

 واگن حمل خودرو

واگن‌های حمل خودرو در دو مدل مسقف و رو‌باز طراحی می‌شوند. اگر این واگن‌ها از نوع رو‌باز باشند، طول آنها ۲۵ متر است و قابلیت بارگیری  ۱۲ تا ۱۵خودرو را دارند. واگن‌های حمل خودرو برای حمل خودروهای سواری و وانت‌های باری سبک به کار می‌روند.

 Hopper

در ساختار واگن‌‌های Hopper برای حفاظت از کالاها در برابر آب و هوا قیف‌های سر‌پوشیده به کار رفته است. این واگن‌ها برای حمل بارهای فله‌ای مانند کود و سیمان به کار می‌روند.

در مجموعه دریا ریل لجستیک امکان حمل بار به ترکمنستان بصورت خرده بار و دربست وجود دارد

و شما عزیزان می توانید  در اسرع وقت با کمترین هزینه  حمل و نقل بین المللی را به صورت تخصصی با کارشناسان ما در  مجموعه  دریا ریل لجستیک تجربه کنید .

ارسال بار به ترکمنستان برای همه شهر های این کشور زیبا انجام می شود :

  • ارسال بار به عشق آباد
  • ارسال بار به داش آغوز
  • ارسال بار به ترکمن آباد
  • ارسال بار به ماری
  • ارسال بار به ترکمن باشی

همه شهر های ترکمنستان به صورت کامل تحت پوشش دریا ریل لجستیک هستند و به صورت همه روزه . ارسال بار به ترکمنستان با بهترین بیمه نامه انجام خواهد شد.

  

انواع روش حمل بار به ترکمنستان

برای ارسال بار به ترکمنستان روش های مختلفی وجود دارد که هر یک از این روش ها برای انتقال نوع خاصی از محموله ها در شرایط و ابعادی خاص مورد استفاده قرار میگیرند.

در شرکت باربری و حمل و نقل ریلی مجموعه  دریا ریل لجستیک روش های باربری زیر را می توانید ثبت سفارش نمایید :

  1. حمل هوایی
  2. حمل دریایی
  3. حمل زمینی

این روش ها بر اساس نیاز شما و شرایط محموله قابل استفاده هستند و هر یک از این روش ها دارای محدودیت ها و قوانین خاص خود هستند . اگر قصد دارید محموله و یا کالایی را ارسال نمایید می توان پس از مشاوره با کارشناسان ما از بهترین خدمات با کمترین هزینه بهره مند شوید.

ارسال هوایی برای ترکمنستان

یکی از روش های ارسال بار به ترکمنستان  توسط باربری – ریلی  مجموعه ریلی دریا لجستیک ، انتقال هوایی بار و کالا ها به صورت همه روزه می باشد. شما می توانید با ارزانترین تعرفه های باربری به صورت همه روزه کالاهای خود را از طریق خطوط هواپیمایی معتبر بارگیری و منتقل نمایید.

در ارسال بار به ترکمنستان به صورت هوایی ، همه روزه محموله های تجاری ، شخصی و صنعتی در ابعاد و شرایط مختلف با کمترین هزینه بارگیری و منتقل خواهند شد .

حمل هوایی به ترکمنستان از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام میشود و محموله های شما با کمترین هزینه به صورت فریت بار و کارگو منتقل خواهند شد .

ارسال بار به صورت زمینی برای ترکمنستان توسط باربری – ریلی  مجموعه دریا ریل لجستیک

برای ارسال بار به ترکمنستان روش حمل زمینی یکی از بهترین روش های باربری می باشد که با هزینه ای معقول امکان انتقال محموله های مختلف را توسط تیم ریل دریا ریل لجستیک  فراهم می نماید.

در روش حمل زمینی می توانید محموله های خود را با بهترین کیفیت و به صورت حرفه ای با استفاده از تریلی ترانزیت بارگیری و انتقال دهید .

ارسال بار به ترکمنستان به صورت زمینی یک روش سریع ، ارزان و تخصصی است که امکان انتقال کالاهای تجاری و صنعتی و حتی شخصی را از طریق مرز مشترک فراهم می نماید.

حمل دریایی برای ترکمنستان توسط کارشناسان  مجموعه دریا ریل لجستیک  : 

ارسال دریایی برای ترکمنستان نیز می تواند یک راه مناسب برای انتقال محموله ها باشد. از آنجایی که ترکمنستان و ایران از طریق دریای کاسپین با هم در ارتباط هستند امکان انتقال محموله های مختلف از این طریق فراهم است.

بارگیری از بنادری مانند آستارا و نوشهر و امیر آباد برای ترکمنستان انجام میشود. انتقال دریایی یک راه با قیمت مناسب است که امکان انتقال کالاهای تجاری را برای شما فراهم می نماید.

در برخی موارد انتقال دریایی دارای توجیح اقتصادی نمیباشد و بهتر است از روش هایی مانند حمل زمینی استفاده نمود. از همین جهت با کارشناسان ما در مجموعه دریا ریل لجستیک در  تماس باشید تا بهترین خدمات را با ما  تجربه کنید.

هزینه باربری به ترکمنستان

به دلیل کارشناسی دقیق بار و انتخاب بهینه ترین روش باربری ، کمترین هزینه حمل بار به ترکمنستان به شما ارائه می شود .

هزینه حمل بار به ترکمنستان در  مجموعه دریا ریل لجستیک بسیار مقرون به صرفه بوده و مشتری با کمترین هزینه بار خود را به مقصد ارسال می کند

انتخاب روش باربری مناسب یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه حمل بار به ترکمنستان می باشد که انتخاب آن بستگی به وزن و حجم بار و همچنین برنامه ریزی مشتری دارد

از سایر عوامل تاثیر گذار هزینه باربری به ترکمنستان می توان به مسافت بین شهر مبدا و مقصد و همچنین بیمه اشاره کرد

هزینه کل حمل بار به ترکمنستان شامل هزینه بیمه نیز می شود اما هزینه گمرک مجزا محاسبه می شود و به مشتری اعلام می شود

مشتریان عزیز می توانند امور گمرک را به ما بسپارند و یا خود مسئولیت آن را برعهده بگیرند

کارشناسان دریا ریل لجستیک بهترین و ارزان ترین روش را برای حمل بار به ترکمنستان به شما پیشنهاد خواهند داد.

کارشناسی دقیق در حمل کالا به ترکمنستان توسط   باربری – ریلی  مجموعه دریا ریل لجستیک

برای رفع ابهامات و پاسخ به هر گونه سوال در حمل بار به ترکمنستان با کارشناسان ما تماس بگیرید و در کمترین زمان از مشاوره تخصصی و برنامه ریزی و زمان بندی دقیق آن ها بهره مند گردید

برای ارتباط با کارشناسان می توانید به صورت تلفنی و یا واتساپ اقدام نمایید .

در این واحد به تمام سوالات مشتریان در خصوص امور گمرک و ترخیص ،روش های حمل بار به ترکمنستان ،بیمه پاسخ داده خواهد شد.

ارسال انواع بار به ترکمنستان و سایر کشورها مقررات و مراحل خود را دارد به این صورت که در ارسال بارهای تجاری چند مجوز و  در حمل اثاث منزل تنها دریافت کارت بازرگانی کافی می باشد.

برای ارسال بار های تجاری نیاز به کارت و مجوز استاندارد و صادرات نیز می باشد.

این کارشناسان با بررسی مشخصات بار بهترین روش حمل بار به ترکمنستان را به شما پیشنهاد خواهند داد.

برای دریافت اطلاعات در زمینه روش حمل بار به ترکمنستان به صورت گروپاژ و یا ترکیبی با کارشناسان متخصص دریا ریل لجستیک  همراه باشید.

حمل بار به ترکمنستان همراه با معتبر ترین بیمه نامه

بیمه نامه معتبر باربری – ریلی مجموعه  دریا ریل لجستیک  برای حمل کالا به ترکمنستان و سایر کشور ها تنظیم می شود

تمامی مفاد این بیمه نامه برای تمامی کشور ها یکسان می باشد و تمامی موارد مهم و ضروری در آن قید شده است

دریا ریل لجستیک با تجربه بیش از سی سال تمامی حوادثی که ممکن است حین حمل بار به ترکمنستان رخ دهد را شناسایی کرده است و تمام سعی خود را کرده است تمامی آن، تحت پوشش این بیمه نامه قرار بگیرد

بیمه نامه برای اطمینان خاطر مشتری از جبران هر گونه خسارت سبک و سنگین به بار می باشد

در حمل بار به ترکمنستان و بدلیل مسافت طولانی بین مبدا و مقصد و همچنین مراحل مختلف گمرک،بیمه بار امری اجتناب ناپذیر می باشد.

حمل و نقل بار برای ترکمنستان در سریع ترین زمان توسط  باربری – ریلی مجموعه تیم دریا ریل لجستیک

کارشناسان مجموعه دریا ریل لجستیک تمام سعی خود را می کنند تا حمل بار به ترکمنستان در کمترین زمان به مقصد انجام شود

به این صورت که امور گمرک را به سرعت برای مشتری انجام خواهند داد تا بار در گمرک دچار مشکل و یا معطل نشود

هماهنگی های لازم در کمترین زمان انجام خواهد شد و بیمه نامه در کمترین زمان صادر و تنظیم می شود

تمامی موارد برای جلوگیری از تاخیر در حمل بار به ترکمنستان به مشتری بیان می شود

برای مثال در حمل اثاث منزل به خارج از کشور قانون و قواعد خاصی می باشد که تمامی آن ها به مشتری ذکر خواهد شد

برای حمل بار به ترکمنستان می توانید رزرو خود را چند روز زودتر انجام دهید تا نگران تاخیر در فرآیند باربری خود نباشید

برای ارتباط با شرکت و دریافت مشاوره و یا ثبت سفارش در حمل بار به ترکمنستان

می توانید با شماره تلفن09196108262  کارشناس مربوطه خانم احمدی  تماس بگیرید و در صورتی که امکان تماس برای شما وجود نداشت

این کارشناس  از طریق واتساپ در تمامی ساعات آماده ارائه خدمات باربری و حمل بار به ترکمنستان به مشتریان می باشد.

تیم باربری – ریلی مجموعه  دریا ریل لجستیک  به عنوان یکی از برترین و بزرگ ترین شرکت های حمل بار توانسته است در کمترین زمان

باربری و حمل بار به ترکمنستان را با هزینه ای بهینه و تنظیم بیمه و دریافت دوزبلاغ با قیمت مناسب به پایان برساند .

چطور می‌توان حمل کالا را توسط کارشناسان باربری ریلی دریا ریل لجستیک  به دور از دغدغه و با‌اطمینان انجام داد؟

اگر بخواهید کالای خود را از جایی به جای دیگر منتقل کنید، در این پروسه حتما سوالات زیادی ذهن شما را درگیر خواهد کرد. چه روش حملی برای کالای من مناسب است یا چطور می‌توان حمل کالا را با صرف هزینه حداقل انجام داد؟ از جمله سوالات شما در زمینه حمل کالا خواهد بود.

باربری- ریلی    دریا ریل لجستیک به تمام دغدغه‌ها و نیازهای شما برای حمل کالا بهترین پاسخ‌ها را می‌دهد تا شما حمل بار خود را در نهایت اطمینان و آرامش انجام دهید. خدمات ما  شامل موارد متعددی هستند که در قسمت زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

معرفی معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل کالا

استعلام نرخ انواع روش‌های حمل کالا به صورت آنلاین

پیشنهاد مناسب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای حمل بار شما

انجام صفر تا صد فرایند حمل کالا با قیمتی مناسب و در مدت زمانی کوتاه

انجام امور مربوط به حمل کالا مانند بارگیری، تخلیه، انبار‌داری، گمرک، ترخیص کالا و…

صدور بیمه‌نامه بین‌المللی

تامین امنیت کالا از طریق شناسایی لحظه‌ای موقعیت آن و نگه‌داری در انبارهای اختصاصی

ودر خاتمه :

حمل و نقل ریلی به ترکمنستان روشی مناسب برای بارهایی با تناژ بیش از 100 تن می باشد ارسال بار از طریق مرز ریلی سرخس امکان پذیر است. شرکت دریا ریل لجستیک ارائه دهنده انواع واگنهای مسقف، لبه بلند ، لبه کوتاه ، پلتفرم ، مخزن دار و سواری کش  از / به تمامی ایستگاههای ایران و ترکمنستان میباشد. جهت سفارش حمل و کسب اطلاعات از میزان تناژ قابل بارگیری در هر واگن با کارشناسان بخش ریلی ما تماس حاصل فرمایید

با تشکر

کارشناس فروش  احمدی      09196108262.

ایمیل : rail6@srl-co.com

 

برای پاسخ به موارد زیر میتوانید با کارشناس مربوطه تماس بگیرید :

  • حمل بار ریلی به ترکمنستان
  • ارسال بار ریلی به ترکمنستان
  • هزینه حمل بار با قطار به ترکمنستان
  • مقصد نهایی در ارسال بار از ایران به ترکمنستان با قطار به کدام شهر است ؟
  • مدت زمان حمل بار با قطار و واگن به ترکمنستان
  • هزینه ارسال بار ریلی به ترکمنستان
  • روش های حمل بار ریلی به ترکمنستان
  • انواع واگن و روش های حمل بار با قطار به ترکمنستان
  • اطلاعات لازم برای حمل بار با قطار به ترکمنستان
  • مراحل ارسال بار از ایران به ترکمنستان با قطار
  • بسته بندی بار برای ارسال بار ریلی به ترکمنستان
  • عوامل مهم در هزینه حمل بار با قطار به ترکمنستان
  • برای حمل بار ریلی به ترکمنستان هزینه ها چقدر است ؟
  • مدارک لازم جهت ارسال بار به عشق آباد
  • مراحل ارسال وسایل منزل به ترکمنستان از 0 تا 100
  • ارسال مواد غذایی به ترکمنستان
  • انبار و انبارداری در ایران برای ارسال بار به ترکمنستان
  • مدارک لازم برای ارسال بار به ترکمنستان از مسیر ریلی
  • لیست کالاهای ممنوعه به ترکمنستان
  • فریت بار به ترکمنستان برای لوازم شخصی
  • ارسال مبلمان و لوازم منزل از طریق حمل بار با قطار به ترکمنستان
  • قیمت و هزینه فریت بار به ترکمنستان
  • مدت زمان حمل بار به ترکمنستان با قطار
  • مراحل حمل بار به ترکمنستان
  • روش های حمل بار به ترکمنستان

 

سوالات :

  • من ایران هستم و میخواهم به ترکمنستان بار ارسال کنم.
  • قوانین گمرکی در ارسال کالا و یا مبلمان به ترکمنستان
  • وزن و حجمی قابل ارسال بار به صورت مسافری به ترکمنستان
  • چند فرش میه برد به ترکمنستان ؟
  • روش حمل وسایل با ارزش یا شکستنی به ترکمنستان
  • حمل و نقل ریلی به ترکمنستان
  • کارگو از ایران به ترکمنستان از مسیر ریلی
  • قیمت کارگو از ایران به ترکمنستان
  • هزینه کارگو از ایران به ترکمنستان
  • شرایط ترخیص کالا از گمرک وارداتی ترکمنستان
  • مراحل تحویل بار جهت فریت ریلی به ترکمنستان
  • نحوه محاسبه وزن حجمی در حمل ریلی به ترکمنستان
  • کالاها و اقلام وارداتی ایران از ترکمنستان
  • کالاها و اقلام صادراتی ایران به ترکمنستان
  • هزینه ارسال بار به ترکمنستان
  • ارسال فرش و مبلمان به ترکمنستان